SEAT Leon Cupra R310 World Champion Edition

Dodaj komentarz

Seat Leon Cupra R310 World Champion Edition Inżynierowie marki Seat przygotowali auto, które zdominowało zawody World Touring Car Championship (WTCC) w 2009 roku. Był to Leon i nie dość, że zdobył pierwsze miejsce, to także na drugim stopniu podium stanął kierowca Seata Leona. Dodatkowo marka Seat zdobyła tytuł mistrza konstruktorów. Chcąc uczcić te sukcesy, pracownicy szwajcarskiego oddziału przygotowali specjalną odmianę auta na bazie którego powstała mistrzowska wyścigówka.

Chociaż na torach najczęściej spotykane są Leon z turbodoładowanym 2-litrowym silnikiem diesla, to projektanci wzorowali się na obecnie najmocniejszym wariancie drogowym tego auta, czyli na wersji Leona Cupra R. Jest on napędzany dwulitrowym silnikiem benzynowym z turbosprężarką. Standardowo jego moc wynosi 265KM, jednak dzięki znanemu tunerowi ABT jego moc wzrosła do oszałamiających 310KM. Ze względu na duży przyrost mocy wymagana była poprawa parametrów zawieszenia oraz dużo większe tarcze hamulcowe. Po tych zmianach „bestia” rozpędza się do setki w 5,8 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się dopiero na 270km/h.

Z zewnątrz Leon R310 WCE wygląda jeszcze bardziej oszołamiająco. Każdy z wyprodukowanych modeli został pomalowany czarnym lakierem Magico z  wieloma dużymi naklejkami z nazwą wersji. Dodatkowej drapieżności dostarczają 19-calowe felgi aluminiowe Potenza. We wnętrzu wiele zmian pokazujących sportowy charakter tego samochodu. W tym piękne fotele kubełkowe wykończone kombinacją czarnej i szarej alcantary. Konsola centralna została wypolerowana na wysoki połysk, a dodatkowego uroku dodaje wymalowana na niej grafika sportowej szachownicy. W wyposażeniu podstawowym znajdują się przede wszystkim: dwustrefowa klimatyzacja, reflektory biksenonowe, radio CD z możliwością odtwarzania MP3 oraz 8-mioma głośnikami, nawigacja z dotykowym ekranem oraz wielofunkcyjna kierownica (pozwalającą chociażby sterować radiem).  Nad bezpieczeństwem będą czuwały systemy ESP ALR, RSPs, XDS, układ kontroli ciśnienia w kołach oraz 6 poduszek powietrznych.

Dla kierowców zainteresowanych kupnem tego modelu mam złą wiadomość. Liczba wyprodukowanych sztuk tej wersji Leona wynosi zaledwie 200 i wszystkie są już sprzedane (za 44 900 franków każdy – w przybliżeniu 140 tys. zł). Jednak producent już zapowiedział białą wersję Cupry WCE o takich samych osiągach. Cena tej wersji ma wynosić 34 000 € (w zasadzie cena nie różni się od ceny czarnego Leona WCE), a do każdego zakupionego modelu ma być dołączane specjalne szkolenie jazdy tym samochodem.

A wam jak się podoba nowy Seat Leon Cupra R310 WCE?

II generacja - Informacje ogólne 5 października 2012
Tagi: , , , ,
  1. Seat Leon napisał(a):

    Wpis jest na blogu już dosyć długo, a jeszcze nikt nie dodał do niego komentarza...

    A co Ty sądzisz o tym, co napisałem?

Zostaw komentarz

Proszę pamiętać oraz przestrzegać politykę komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, napisz do mnie e-maila.