Wstęp – czyli czym będę się zajmował

Dodaj komentarz

Seat Leon MK2 FR1 (fot. na lic. CC; flickr.com/by Eric Caballero) Oto mój pierwszy wpis na tym blogu. Chciałbym w nim przedstawić tematykę jaką będę poruszał w najbliższym czasie oraz w dalszej przyszłości. Od razu przepraszam za wszystkie błędy stylistyczne i literówki. Mam nadzieję, że z czasem moje wpisy będą zyskiwały na jakości, ale od czegoś zacząć trzeba…

Jak można domyślić się z nazwy domeny, wszystkie wpisy będą bezpośrednio powiązane z motoryzacją, a dokładniej z samochodem Seat Leon. Postaram się w przystępny sposób przekazać informacje o tym pięknym, sportowym aucie. Będzie trochę nowinek z rynku oraz ciekawostek technicznych zastosowanych w różnych modelach firmy Seat. Dla ciekawskich: Nazwa SEAT powstała od Sociedad Española de Automóviles de Turismo czyli po polsku Hiszpańskie Towarzystwo Samochodów Osobowych, a sama firma powstała już ponad 60 lat temu (9 maja 1950 roku).  W roku 1986 koncern Volkswagena zakupił 51% udziałów i przejął kontrolę nad spółką. W krótkim czasie udział tego inwestora zwiększył się do 79%, by w latach 90-tych wynieść 99,99% i na takim poziomie kształtuje się do dzisiaj. Po przejęciu firma wypuściła na rynek kilka bardzo popularnych modeli samochodów i aktualnie jest trzecią pod względem wielkości spółką motoryzacyjną w Europie.

Na pierwszy ogień chciałbym rzucić informacje o I oraz II generacji tego samochodu. Jak będzie można się przekonać auto bardzo się zmieniło w swojej drugiej odsłonie (moim zdaniem na lepsze, jednak każdy może mieć swoją opinię na ten temat).  W późniejszym etapie planuję przedstawić różne seryjne wersje sportowe oraz ich osiągi.  Nie zabraknie ciekawych fotek, żeby wpisy miały ręce i nogi.

W dalszej kolejności przedstawię całą gamę silników montowanych w różnych wersjach Leona. Będzie trochę danych technicznych, osiągi, spalanie oraz opinie użytkowników. A będzie co opisywać, bo w Leonach montowane są silniki od 68KM do 265KM (ten najmocniejszy rozpędza auto od 0 do 100km/h w niecale 6,4 sekundy)!!!

W planach mam także, moim zdaniem ciekawą, sekcję o codziennym użytkowaniu tego samochodu. Przyjrzymy się bliżej częściom, które się psują lub zużywają. Dodatkiem będzie instrukcja wymiany lub naprawy oraz kosztorys całej operacji. Myślę, że takie wpisy będą bardzo przydatne dla aktualnych właścicieli tych samochodów oraz osób które dopiero planują je zakupić. Po jakimś czasie łatwo będzie określić jakie są wady, a jakie zalety tego auta w trakcie używania.

Na bieżąco postaram się informować o zbliżających się zlotach, wystawach, wyścigach oraz targach na których marka Seat będzie obecna. Mam nadzieję, że chociaż z części tych imprez uda mi się zrobić fotoreportaże, które najlepiej zobrazują to co dzieje się na takich imprezach.

W wolnym czasie będę przedstawiał wersję Leona zmodyfikowane indywidualnie przez ich właścicieli. Tuning jest nierozłączną częścią sportowych aut, dlatego nie ominął też naszego cacka. Przedstawię jakie zmiany zostały wprowadzone, na co wpłynęły oraz ostateczne osiągi auta. Nie zabraknie też informacji dla audiofilów, dla których powstaną wpisy związane bezpośrednio z nagłośnieniem.

Jak pewnie sami zauważyliście planów jest dużo. W jakim stopniu uda mi się je zrealizować? Jeszcze nie wiem, ale pewnie będziecie mogli ocenić za jakiś czas. Komentarze pod wpisami będą na pewno mobilizowały do kolejnych wpisów, więc liczę na odzew z waszej strony.

Informacje ogólne 19 sierpnia 2010
Tagi: ,
  1. Seat Leon napisał(a):

    Wpis jest na blogu już dosyć długo, a jeszcze nikt nie dodał do niego komentarza...

    A co Ty sądzisz o tym, co napisałem?

Zostaw komentarz

Proszę pamiętać oraz przestrzegać politykę komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, napisz do mnie e-maila.